Sprawdź, czy nie masz żadnych nieuczciwych tagów Noindex

Bez odpowiedniego nadzoru możliwe jest, aby tagi noindex cię wyprzedziły. Weźmy na przykład następującą sytuację. Masz dużo treści, które chcesz zachować w indeksie. Ale tworzysz skrypt, bez twojej wiedzy, w którym ktoś, kto go instaluje, przypadkowo poprawia go do punktu, w którym nie indeksuje dużej liczby stron. I co się stało, że ta liczba stron nie została zindeksowana? Skrypt automatycznie dodał całą masę nieuczciwych tagów noindex.

 

Na szczęście tej konkretnej sytuacji można zaradzić, wykonując stosunkowo proste wyszukiwanie i zastępowanie bazy danych SQL, jeśli korzystasz z WordPress. Może to pomóc upewnić się, że te nieuczciwe tagi noindex nie będą powodować poważnych problemów w przyszłości. Kluczem do korygowania tego typu błędów, zwłaszcza w witrynach z dużą ilością treści, jest upewnienie się, że masz sposób na naprawienie takich błędów dość szybko – przynajmniej w wystarczająco krótkim czasie, aby nie miało to negatywnego wpływu na żadne Metryki SEO.

 

Upewnij się, że strony, które nie są indeksowane, są uwzględnione w Twojej mapie witryny

Jeśli nie uwzględnisz strony w mapie witryny i nie ma ona linków w innym miejscu w Twojej witrynie, możesz nie mieć możliwości poinformowania Google o jej istnieniu. Kiedy zarządzasz dużą witryną internetową, może ci to umknąć, zwłaszcza jeśli nie jest zapewniony odpowiedni nadzór. Załóżmy na przykład, że masz dużą, liczącą 100 000 stron witrynę dotyczącą zdrowia. Być może 25 000 stron nigdy nie widzi indeksu Google, ponieważ po prostu z jakiegoś powodu nie są one uwzględnione w mapie witryny XML.

Sprawdź, czy nie masz żadnych nieuczciwych tagów Noindex

To duża liczba. Zamiast tego musisz upewnić się, że reszta z tych 25 000 stron jest uwzględniona w mapie witryny, ponieważ mogą one ogólnie wnieść znaczną wartość dodaną do Twojej witryny. Nawet jeśli nie są skuteczne, jeśli te strony są ściśle związane z tematem i dobrze napisane (i wysokiej jakości), dodadzą autorytetu. Ponadto może się również zdarzyć, że wewnętrzne linkowanie od ciebie odejdzie, zwłaszcza jeśli nie zajmujesz się programowo tą indeksacją za pomocą innych środków.

 

Dodanie do mapy witryny stron, które nie są zindeksowane, może pomóc upewnić się, że wszystkie strony zostały poprawnie wykryte i że nie występują poważne problemy z indeksowaniem (skreślenie kolejnej pozycji z listy kontrolnej dotyczącej technicznego SEO).

 

Upewnij się, że nieuczciwe tagi kanoniczne nie istnieją w witrynie

Jeśli masz nieuczciwe tagi kanoniczne, mogą one uniemożliwić indeksowanie Twojej witryny. A jeśli masz ich dużo, może to dodatkowo skomplikować problem. Załóżmy na przykład, że masz witrynę, w której tagi kanoniczne mają mieć następujący format:

<link rel=”canonical” href=”https://nazwa.pl/strona”>

 

Ale tak naprawdę pojawiają się jako:

<link rel=”canonical” href=”https://nazwa.pl/strona/”>

To jest przykład nieuczciwego tagu kanonicznego. Te tagi mogą siać spustoszenie w Twojej witrynie, powodując problemy z indeksowaniem. Problemy z tego typu tagami kanonicznymi mogą powodować:

 

  • Google nie widzi poprawnie Twoich stron – zwłaszcza jeśli ostateczna strona docelowa zwraca błąd 404 lub pozorny błąd 404.
  • Zamieszanie – Google może wybierać strony, które nie będą miały większego wpływu na rankingi.
  • Zmarnowany budżet indeksowania — posiadanie stron indeksowania Google bez odpowiednich tagów kanonicznych może skutkować zmarnowaniem budżetu indeksowania , jeśli tagi są nieprawidłowo ustawione. Kiedy błąd pojawia się na wielu tysiącach stron, gratulacje! Zmarnowałeś swój budżet na indeksowanie, aby przekonać Google, że te strony są odpowiednie do indeksowania, podczas gdy w rzeczywistości Google powinien był indeksować inne strony.

 

Pierwszym krokiem w kierunku ich naprawy jest znalezienie błędu i panowanie nad swoim nadzorem. Upewnij się, że wszystkie strony zawierające błąd zostały wykryte. Następnie utwórz i wprowadź w życie plan dalszego poprawiania tych stron w wystarczającej ilości (w zależności od rozmiaru Twojej witryny), aby miało to wpływ. Może się to różnić w zależności od typu witryny, nad którą pracujesz.

 

Upewnij się, że strona nieindeksowana nie jest osierocona

Strona osierocona to strona, która nie pojawia się ani w mapie witryny, ani w linkach wewnętrznych, ani w nawigacji – i nie jest wykrywana przez Google żadną z powyższych metod.

Innymi słowy, jest to oddzielona strona, której nie można prawidłowo zidentyfikować za pomocą zwykłych metod przeszukiwania i indeksowania Google. Jak to naprawić? Jeśli zidentyfikujesz stronę, która jest osierocona , musisz ją cofnąć. Możesz to zrobić, umieszczając swoją stronę w następujących miejscach:

  • Twoja mapa witryny XML.
  • Twoja nawigacja w górnym menu.
  • Upewnij się, że zawiera wiele wewnętrznych linków z ważnych stron w Twojej witrynie.

 

W ten sposób masz większą szansę na zapewnienie, że Google przeszuka i zaindeksuje tę osieroconą stronę, uwzględniając ją w obliczeniach ogólnego rankingu.

 

Napraw wszystkie linki wewnętrzne Nofollow

Wierzcie lub nie, nofollow dosłownie oznacza, że ​​Google nie będzie śledzić ani indeksować tego konkretnego linku. Jeśli masz ich dużo, blokujesz indeksowanie stron swojej witryny przez Google. W rzeczywistości istnieje bardzo niewiele sytuacji, w których nie należy śledzić linku wewnętrznego. Dodawanie nofollow do linków wewnętrznych to coś, co powinieneś robić tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne. Kiedy o tym myślisz, jako właściciel witryny masz kontrolę nad linkami wewnętrznymi. Dlaczego miałbyś nie śledzić linku wewnętrznego, chyba że jest to strona w Twojej witrynie, której nie chcesz odwiedzać?

Pomyśl na przykład o prywatnej stronie logowania dla webmasterów. Jeśli użytkownicy zazwyczaj nie uzyskują dostępu do tej strony, nie chcesz uwzględniać jej podczas normalnego przeszukiwania i indeksowania. Tak więc powinien być noindexed, nofollow i tak czy inaczej usunięty ze wszystkich linków wewnętrznych. Ale jeśli masz mnóstwo linków nofollow, może to wywołać pytanie jakościowe w oczach Google, w którym to przypadku Twoja witryna może zostać oznaczona jako bardziej nienaturalna (w zależności od wagi linków nofollow).

 

Jeśli dołączasz nofollow do swoich linków, prawdopodobnie najlepiej byłoby je usunąć. Z powodu tych nofollow mówisz Google, aby tak naprawdę nie ufał tym konkretnym linkom. Więcej wskazówek, dlaczego te linki nie są wysokiej jakości linkami wewnętrznymi, pochodzi z tego, jak Google obecnie traktuje linki nofollow. Widzisz, przez długi czas istniał jeden rodzaj linków nofollow, aż do niedawna, kiedy Google zmienił zasady i sposób klasyfikacji linków nofollow.

 

Dzięki nowszym regułom nofollow Google dodał nowe klasyfikacje dla różnych typów linków nofollow. Te nowe klasyfikacje obejmują treści generowane przez użytkowników (UGC) i reklamy sponsorowane (reklamy). W każdym razie w przypadku tych nowych klasyfikacji nofollow, jeśli ich nie uwzględnisz, może to być w rzeczywistości sygnał jakości, którego Google używa do oceny, czy Twoja strona powinna zostać zaindeksowana.

 

Równie dobrze możesz planować ich uwzględnienie, jeśli prowadzisz intensywne reklamy lub UGC, takie jak komentarze na blogu. A ponieważ komentarze na blogach zwykle generują dużo automatycznego spamu, jest to idealny moment, aby odpowiednio oznaczyć te linki nofollow w swojej witrynie.

 

Upewnij się, że dodajesz potężne linki wewnętrzne

Istnieje różnica między standardowym linkiem wewnętrznym a „potężnym” linkiem wewnętrznym. Zwykły link wewnętrzny to po prostu link wewnętrzny. Dodanie wielu z nich może – ale nie musi – zrobić wiele dla twoich rankingów strony docelowej. Ale co, jeśli dodasz linki ze stron, które mają linki zwrotne, które przekazują wartość? Nawet lepiej!

Co jeśli dodasz linki z potężniejszych stron, które już są wartościowe? W ten sposób chcesz dodać linki wewnętrzne. Dlaczego linki wewnętrzne są tak dobre ze względu na SEO? Z następujących powodów:

  • Pomagają użytkownikom poruszać się po Twojej witrynie.
  • Przekazują autorytet z innych stron, które mają silny autorytet.
  • Pomagają również zdefiniować ogólną architekturę witryny.

 

Zanim losowo dodasz linki wewnętrzne, upewnij się, że są one potężne i mają wystarczającą wartość, aby pomóc stronom docelowym konkurować w wynikach wyszukiwania.

Prześlij swoją stronę do Google Search Console

Jeśli nadal masz problemy z indeksowaniem Twojej strony przez Google, możesz rozważyć przesłanie witryny do Google Search Console natychmiast po kliknięciu przycisku publikowania. W ten sposób szybko poinformujesz Google o swojej stronie i pomożesz, aby Twoja strona została zauważona przez Google szybciej niż inne metody.

 

Ponadto zwykle skutkuje to zaindeksowaniem w ciągu kilku dni, jeśli Twoja strona nie ma żadnych problemów z jakością. To powinno pomóc w popchnięciu sprawy we właściwym kierunku.

 

Skorzystaj z wtyczki Rank Math Instant Indexing Plugin

Aby szybko zaindeksować swój post, możesz rozważyć użycie wtyczki do natychmiastowego indeksowania Rank Math. Korzystanie z wtyczki do natychmiastowego indeksowania oznacza, że ​​strony Twojej witryny są zazwyczaj szybko indeksowane.

 

Wtyczka umożliwia poinformowanie Google o dodaniu właśnie opublikowanej strony do priorytetowej kolejki indeksowania. Wtyczka natychmiastowego indeksowania Rank Math korzysta z interfejsu Google Instant Indexing API.

 

Poprawa jakości witryny i jej procesów indeksowania oznacza, że ​​zostanie ona zoptymalizowana pod kątem szybszej pozycji w rankingu w krótszym czasie

Poprawa indeksowania witryny polega na upewnieniu się, że poprawiasz jej jakość oraz sposób jej przeszukiwania i indeksowania. Obejmuje to również optymalizację budżetu witryny na indeksowanie. Dbając o to, aby Twoje strony były najwyższej jakości, zawierały tylko mocne treści, a nie treści wypełniające, oraz by były dobrze zoptymalizowane, zwiększasz prawdopodobieństwo szybkiego zaindeksowania Twojej witryny przez Google.

 

Ponadto skupienie optymalizacji na ulepszaniu procesów indeksowania za pomocą wtyczek, takich jak Index Now i innych typów procesów, również stworzy sytuacje, w których Google uzna Twoją witrynę za wystarczająco interesującą, aby szybko ją przeszukać i zindeksować. Upewnienie się, że tego typu elementy optymalizacji treści są odpowiednio zoptymalizowane, oznacza, że ​​Twoja witryna znajdzie się w typach witryn, które Google lubi oglądać, i znacznie ułatwi osiągnięcie wyników indeksowania.