Jak sprawić, by Google zaindeksował szybko Twoją witrynę
Czy wiesz, że Google może szybko zaindeksować Twoją witrynę? Dowiedz się, jak upewnić się, że Google może przeszukiwać i indeksować Twoją witrynę szybciej niż konkurencja. Jeśli jest jedna rzecz w świecie SEO, którą każdy specjalista SEO chce zobaczyć, jest to możliwość szybkiego przeszukiwania i indeksowania ich witryny przez Google.
Indeksowanie jest ważne. Spełnia wiele początkowych kroków do skutecznej strategii SEO, w tym upewnia się, że Twoje strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Ale to tylko część historii. Indeksowanie to tylko jeden krok z pełnej serii kroków wymaganych do skutecznej strategii SEO. Kroki te obejmują następujące kroki i można je sprowadzić do około trzech etapów całego procesu:
- Pełzanie.
- Indeksowanie
- Zaszeregowanie
Chociaż można to sprowadzić tak daleko, niekoniecznie są to jedyne kroki stosowane przez Google. Rzeczywisty proces jest znacznie bardziej skomplikowany. Jeśli jesteś zdezorientowany, spójrzmy najpierw na kilka definicji tych terminów. Dlaczego definicje?
Są ważne, ponieważ jeśli nie wiesz, co oznaczają te terminy, możesz narazić się na ryzyko używania ich zamiennie – co jest niewłaściwym podejściem, zwłaszcza gdy komunikujesz klientom i interesariuszom to, co robisz.
Czym w ogóle jest indeksowanie i ranking?
Po prostu są to kroki w procesie Google do odkrywania witryn internetowych w sieci World Wide Web i wyświetlania ich na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Każda strona odkryta przez Google przechodzi ten sam proces, który obejmuje indeksowanie, indeksowanie i ranking. Najpierw Google indeksuje Twoją stronę, aby sprawdzić, czy warto ją uwzględnić w indeksie. Krok następujący po przeszukiwaniu jest nazywany indeksowaniem.
Zakładając, że Twoja strona przejdzie pierwsze oceny, jest to krok, w którym Google asymiluje Twoją stronę internetową do własnego skategoryzowanego indeksu bazy danych wszystkich dostępnych stron, które do tej pory zaindeksował. Ranking jest ostatnim etapem tego procesu. I tutaj Google pokaże wyniki Twojego zapytania. Chociaż przeczytanie powyższego może zająć kilka sekund, Google wykonuje ten proces – w większości przypadków – w mniej niż milisekundę. Wreszcie, przeglądarka internetowa przeprowadza proces renderowania, dzięki czemu może poprawnie wyświetlić Twoją witrynę, umożliwiając jej przeszukiwanie i indeksowanie.
Renderowanie to proces równie ważny jak indeksowanie, indeksowanie i ranking. Spójrzmy na przykład. Załóżmy, że masz stronę zawierającą kod renderujący tagi noindex, ale wyświetlający tagi index przy pierwszym załadowaniu. Niestety, jest wielu profesjonalistów SEO, którzy nie znają różnicy między indeksowaniem, indeksowaniem, rankingiem i renderowaniem. Używają również terminów zamiennie, ale jest to niewłaściwy sposób – i służy jedynie dezorientacji klientów i interesariuszy co do tego, co robisz.
Jako specjaliści SEO powinniśmy używać tych terminów, aby dokładniej wyjaśnić, co robimy, a nie wprowadzać dodatkowe zamieszanie. W każdym razie, idąc dalej. Jeśli przeprowadzasz wyszukiwanie w Google, jedyną rzeczą, o którą prosisz Google, jest dostarczenie wyników zawierających wszystkie odpowiednie strony z jego indeksu. Często miliony stron mogą pasować do tego, czego szukasz, więc Google ma algorytmy rankingowe, które określają, jakie wyniki powinny być wyświetlane jako najlepsze, a także najbardziej trafne.
Mówiąc metaforycznie: indeksowanie to przygotowywanie się do wyzwania, indeksowanie to wykonywanie wyzwania, a ranking to wygrywanie wyzwania. Chociaż są to proste koncepcje, algorytmy Google wcale nie.

Strona musi być nie tylko wartościowa, ale także wyjątkowa
Jeśli masz problemy z zaindeksowaniem swojej strony, warto zadbać o to, aby była ona wartościowa i niepowtarzalna. Ale nie popełnij błędu: to, co uważasz za wartościowe, może nie być tym samym, co Google uważa za wartościowe. Google raczej nie zaindeksuje stron o niskiej jakości, ponieważ nie mają one żadnej wartości dla użytkowników. Jeśli przejrzałeś techniczną listę kontrolną SEO na poziomie strony i wszystko się zgadza (co oznacza, że strona nadaje się do indeksowania i nie ma żadnych problemów z jakością), powinieneś zadać sobie pytanie: czy ta strona naprawdę – i mamy na myśli naprawdę – wartościowy?
Przeglądanie strony świeżym okiem może być świetną rzeczą, ponieważ może pomóc zidentyfikować problemy z treścią, której inaczej byś nie znalazł. Ponadto możesz znaleźć rzeczy, o których wcześniej nie wiedziałeś, że ich brakuje. Jednym ze sposobów identyfikacji tych konkretnych typów stron jest przeprowadzenie analizy na stronach, które są niskiej jakości i mają bardzo mały ruch organiczny w Google Analytics. Następnie możesz podjąć decyzję, które strony zachować, a które usunąć.
Należy jednak pamiętać, że nie chodzi tylko o usuwanie stron, na których nie ma ruchu. Nadal mogą być wartościowymi stronami. Jeśli dotyczą one tematu i pomagają Twojej witrynie stać się autorytetem w danej dziedzinie, nie usuwaj ich. Takie postępowanie na dłuższą metę tylko zaszkodzi.
Miej regularny plan uwzględniający aktualizację i ponowną optymalizację starszych treści
Wyniki wyszukiwania Google stale się zmieniają – podobnie jak strony internetowe w tych wynikach wyszukiwania. Większość witryn znajdujących się w pierwszej dziesiątce wyników w Google stale aktualizuje swoją zawartość (przynajmniej powinna) i wprowadza zmiany na swoich stronach. Ważne jest, aby śledzić te zmiany i sprawdzać wyniki wyszukiwania, które się zmieniają, aby wiedzieć, co zmienić następnym razem.
Regularny przegląd miesięczny – lub kwartalny, w zależności od tego, jak duża jest Twoja witryna – ma kluczowe znaczenie dla bycia na bieżąco i upewnienia się, że Twoje treści nadal przewyższają konkurencję. Jeśli twoi konkurenci dodają nowe treści, dowiedz się, co dodali i jak możesz ich pokonać. Jeśli z jakiegokolwiek powodu wprowadzili zmiany w swoich słowach kluczowych, dowiedz się, jakie to były zmiany i pokonaj ich.
Żaden plan SEO nigdy nie jest realistyczną propozycją typu „ustaw i zapomnij”. Musisz być przygotowany na regularne publikowanie treści wraz z regularnymi aktualizacjami starszej zawartości.
Usuń strony o niskiej jakości i stwórz harmonogram regularnego usuwania treści
Z biegiem czasu, patrząc na swoje statystyki, możesz stwierdzić, że Twoje strony nie działają zgodnie z oczekiwaniami i nie mają danych, na które liczyłeś. W niektórych przypadkach strony są również wypełniaczem i nie wzbogacają bloga pod względem wkładu w ogólny temat. Te niskiej jakości strony zazwyczaj nie są w pełni zoptymalizowane. Nie są zgodne z najlepszymi praktykami SEO i zwykle nie mają idealnych optymalizacji.
Zwykle chcesz się upewnić, że te strony są odpowiednio zoptymalizowane i obejmują wszystkie tematy, których oczekuje się od tej konkretnej strony. Idealnie byłoby, gdybyś zawsze optymalizował sześć elementów na każdej stronie:
- Tytuł strony.
- Metaopis
- Linki wewnętrzne.
- Nagłówki stron (znaczniki H1, H2, H3 itp.).
- Obrazy (alt obrazu, tytuł obrazu, fizyczny rozmiar obrazu itp.).
- znaczniki Schema.org.
Ale to, że strona nie jest w pełni zoptymalizowana, nie zawsze oznacza, że jest niskiej jakości. Czy wnosi coś do ogólnego tematu? Więc nie chcesz usuwać tej strony. Błędem jest po prostu usuwanie wszystkich stron na raz, które nie mieszczą się w określonym minimalnym ruchu w Google Analytics lub Google Search Console. Zamiast tego chcesz znaleźć strony, które nie osiągają dobrych wyników pod względem jakichkolwiek wskaźników na obu platformach, a następnie ustalić priorytety, które strony usunąć na podstawie trafności i tego, czy przyczyniają się do tematu i ogólnego autorytetu.
Jeśli nie, to chcesz je całkowicie usunąć. Pomoże Ci to wyeliminować posty wypełniające i stworzyć lepszy ogólny plan utrzymania witryny tak silnej, jak to możliwe z punktu widzenia treści. Ponadto upewnienie się, że Twoja strona jest napisana z myślą o tematach, którymi interesują się Twoi odbiorcy, znacznie pomoże.
Upewnij się, że plik Robots.txt nie blokuje indeksowania do żadnych stron
Czy stwierdzasz, że Google w ogóle nie przeszukuje ani nie indeksuje żadnych stron w Twojej witrynie? Jeśli tak, być może przypadkowo całkowicie zablokowałeś indeksowanie. Można to sprawdzić w dwóch miejscach: na pulpicie nawigacyjnym WordPress w obszarze Ogólne > Czytanie > Włącz indeksowanie oraz w samym pliku robots.txt. Możesz również sprawdzić plik robots.txt, kopiując następujący adres: https://domainnameexample.com/robots.txt i wpisując go w pasku adresu przeglądarki internetowej.

Zakładając, że witryna jest poprawnie skonfigurowana, przejście do niej powinno bez problemu wyświetlić plik robots.txt. W pliku robots.txt, jeśli przypadkowo całkowicie wyłączyłeś indeksowanie, powinieneś zobaczyć następujący wiersz:
User-agent: *
disallow: /
Ukośnik w wierszu zakazu mówi robotom indeksującym, aby przestały indeksować Twoją witrynę, zaczynając od folderu głównego w public_html. Gwiazdka obok agenta użytkownika informuje wszystkie możliwe roboty i aplikacje klienckie, że nie mogą przeszukiwać i indeksować Twojej witryny.